Camping di Jand Baik (Y)


hye peeps :) Apa kabar sume ? okay , hari ni syahirah nak citer camping di janda baik . kay firstly, malam sebelum saya pegi camping, saya tak sedap hati. huh ? then saya citer kt Amiroh* jk.. then dia kata "tak payah pegi la wak" then saya pun mcm bole ke ? dh last minit ni.. saya pun kemas je la brg untuk camping tu. then esk , shahira pun citer kt saya benda yang sama. saya pun macam "err? takut nye " . okay, gerak je la. bas pun sampai then letak barang apa sume. bas pun cantik lahh. haha XD then sampai KLcc * Kuala Lurau camp chalet.. tetibe cikgu kata kiteorang kene jalan sbb bas tk boleh lalu kawasan perkhemahan kiteorg tuh. dlm hati " WTF ==' ! 300 m tuh !! bawak barang pulak tuh, dh berat.. huh?" tak pe la .. malam pertama, aktiviti kteorang dibahagikan kumpulan. then, kene buat trade mark. saya masuk group KAMEKAMEHA. jujurnya, saya tak tahu apa maksud tu. haha.. mlm tu hujan, khemah saya masuk air. YA ALLAH ! basah sume barang aku ! then , saya and Shahira pun laplah air tu. nak tido punyalah sejuk gila XD.. esknye pulak, ada jungle trekking and aktiviti lasak.
waktu jungle trekking, nasib baik ada abg2 CHAMBER :) mereka banyak tolong saya XD ehh, ABG SADO !! haha, pengalaman yang saya dah tau tak apa ? saya kene gigit PACAT. OHHMYGODD =,= ! banyak pulak tuhh !! kayy, sekali lagi THANKS ABG2 CHAMBER :DD ! then, kteorang diberi masa rehat skjap sblum aktiviti lasak. okay tibanya time aktiviti lasak, ada orang tua tu tetibe je marah kte orang and then kata kteorang BODOH ! sapa tak bengang ? huh ? aktiviti lasak ni mcm aktiviti askar la gak. but, kteorg kne bwak BULOH ! tak boleh kene tanah and tak boleh kene halangan. klu kene, kteorang kene denda. dh abis aktiviti lasak, kte orang HARUS masuk kolam taik ! kenapa saya panggil kolam taik ? sebab air dh lah kotor and berbau! *eeeeewwww* lepas dh masuk dlm kolah tu saya lari pergi ke sungai. *dh tak tahan weyyy ! saya mandi sungai dgn kwn2 and cikgu2 saya sampai kecut kaki saya. cikgu Nora kata " ya allah, kaki budak ni mcm dh tak de darah saya tengok " hehe XP then malam tu ada malam kebudayaan, sume org mcm tak de mood sgt sbb penat sgt. ada cikgu tu dia pasang lagu apa tah. yang pasti , bulu roma saya naik bila tgk video tuh. then Shahira kata "sya, kakak tu ajak kte tido kt balai tu. dorang takut sbb lagu yang cikgu pasang tadi. saya pun mcm kesian , saya pun ouh, okay lah.. SEJUK !! then esk, ada belajar masak kt dlm hutan je. then cikgu suruh kemas brg and khemah. disebabkan saya gune khemah cikgu, dia suro saya and shahira cuci khemah tu. nak cuci kat mane ? then dia kata SUNGAI ! finee , then aku masuk dlm sungai and shahira duduk kt tebing smbil pegang penjuru khemah. tetibe khemah ru masuk air !! then, khemah tu ikut arus ! aku pun mcm btul ke apa yang aku rasa tu ? then, aku bertahan je. orang yang ada kt sini tgk je, then dh lame baru nak tlg. haihh ==' ! AKU HAMPIR MATI ! then dh penat, and saya tak de mood. dorang pulak sakat saya. haihh -..-   kay , balik umah check FB tgk notification 100++. huh? jenuh menghadap FB. kay la sampai sini je la, boboi and take care :)